Stappenplan activeren Simplerinvoicing

In drie simpele stappen heb je e-facturatie via het netwerk van Simplerinvoicing geactiveerd.

Stap 1. Boekhoudprogramma check

Controleer of je online boekhoudprogramma Simplerinvoicing ondersteunt. Goed om te weten, vaak wordt ook de afkorting UBL 2.1 of UBL-factuur of PEPPOL gebruikt. Kun je niet achterhalen of je boekhoudprogramma Simplerinvoicing ondersteunt? Volg dan de volgende stappen:

  • Raadpleeg de website van Simplerinvoicing
  • Neem contact met de helpdesk van je online boekhoudprogramma

Stap 2. KvK-nummer check

Belangrijk is dat je actuele KvK-nummer bij ons bekend is. Dit verandert wanneer je onderneming van rechtsvorm wisselt (bijvoorbeeld van eenmanszaak of vof naar bv). Wil je zeker weten of het juiste KvK-nummer bij ons bekend is, raadpleeg je klantportaal of neem contact met ons op.

Stap 3. Activeer Simplerinvoicing in je boekhoudprogramma

Stap 1 en 2 succesvol doorlopen? Dan kun je nu Simplerinvoicing (laten) activeren. Uiterlijk per volgende kalendermaand ontvang je je factuur automatisch in je boekhoudprogramma. Je hoeft je e-factuur dan alleen even te checken en goed te keuren. Tot slot, je ontvangt nog steeds een e-mail zodra je nieuwe factuur klaarstaat. Maar hier hoef je vanaf nu voor je administratie niets meer mee te doen.

Ik heb een andere vraag