De geschiedenis

Waar we vandaan komen

Martin Schuurman

In 2004 begon ondernemer Martin Schuurman met inkoopcollectief Yiggers. Yiggers richtte zich op particulieren en hielp belangenorganisaties om voor hun leden inkoopvoordeel te realiseren. Na vallen en opstaan richtte Yiggers zich op het inkopen van belminuten voor de vaste telefoonlijn en bediende daarmee zo’n 12.000 klanten.

Tankpas

Uit onderzoek van de Consumentenbond bleek destijds dat er grote irritatie was rondom de hoge prijzen voor benzine. Maar om hier als Yiggers ook inkoopvoordeel voor te gaan regelen was nog niet zo eenvoudig. Want korting realiseren is mogelijk als je volume hebt, maar om dat volume te krijgen heb je een aantrekkelijke prijs nodig. Een ‘kip-ei’ probleem dus.

Tijdens een gesprek met zijn boekhouder hoorde Martin dat voor de kleine ondernemer korting niet het belangrijkste was, maar dat hij veel liever van alle losse tankbonnetjes af wil. Als de ondernemer één factuur per maand met alle tankbeurten ontvangt scheelt dit veel administratief werk.

Hiermee werd MKB Brandstof in oktober 2005 geboren. En na live-gang bleek de propositie van een zakelijke tankpas waarmee je in Nederland overal kan tanken een gat in de markt.

Inmiddels, 15 jaar later

Inmiddels, 15 jaar verder heeft MKB Brandstof zo’n 50.000 klanten en 65 collega’s in dienst. Er worden enthousiaste stappen gezet om onze groene stip aan de horizon te bereiken en actief bij te dragen aan het bestrijden van het klimaatprobleem. Geweldig dat er 50.000 ondernemers en bijna 100.000 auto’s zijn die we versneld naar de nieuwe werkelijkheid van klimaatpositief vervoer gaan brengen.

De autopas

Eén pas voor tanken, laden, parkeren en wassen. 100% fiscusproof, op één verzamelfactuur. Dát is het gemak van MKB Brandstof.

De autopas

De mensen

"Werkgeluk staat bij ons centraal." Dat klinkt leuk. Maar hoe ziet dat eruit in de praktijk? Het is meer dan een mooie spreuk. Mensen komen eerst. Altijd.

De mensen

De missie

MKB Brandstof beweegt ondernemers met duurzame mobiliteit: al onze ondernemers zijn in 2025 klimaatpositief onderweg.

De missie

De organisatie

Een Passiecratische organisatie is gedreven door mensen die werken in een rol die ze energie geeft. En die het doel van het bedrijf ondersteunt.

De organisatie