"Een goed idee kost hoofdpijn"

Erik Kessels - KesselsKramer

Erik Kessels is mede-oprichter van reclamebureau KesselsKramer. Zijn start in de reclamewereld was bij Ogilvy & Mather waar hij een opleiding kreeg. Met Johan Kramer richtte hij 21 jaar geleden KesselsKramer op. Voor een reclamemaker heeft Erik een gezonde hekel aan reclames. De campagnes van KesselsKramer wonnen veel prijzen en in reclameland wordt het bureau als toonaangevend gevierd. Erik is een echt 'mensch'. Hij zorgt als een vaderfiguur voor zijn personeel. Na het verlies van enkele werknemers zorgde hij bijvoorbeeld dat zijn mensen samen konden rouwen. Zo'n benadering maakte een hechte familie van zijn bedrijf. Hij praat open over zijn creatieve proces, en over hoe belangrijk zijn onzekerheid en falen daarin zijn. Een mooie les die Erik geeft, is dat het ok is, slim zelfs, om te vertrouwen op je intuïtie. Hij koos er bijvoorbeeld voor geen externe receptionist in te huren, maar iemand 'uit de familie', met charme, het is tenslotte de eerste persoon die mensen zien als ze binnenkomen. Hierover en tal van andere ondernemerslessen praten Kees de Jong en Erik in dit openhartige interview.

Erik vertelt hoe hij erachter kwam dat het woord interesting iets heel anders betekent dan het woord interessant. Hoe twee kippenpakken in London kunnen leiden tot het meest succesvolle reclamebureau in Nederland. En waarom het leven te kort is om met eikels door te brengen.

Uitgelezen? Delen maar!

Groeifactor-app

Ondernemers-inspiratie voor onderweg: luister gesprekken, kijk video’s, lees artikelen.